søndag 16. november 2008

Presentasjonsprogram - SlideRocket

Jeg har i dag sitti og forberedt meg litt til timene jeg skal ha i morra i Medie- og informasjonsbehandling. Jeg har tenkt å starte økta med en liten presentasjon av emnet (som er Levende bilder, lyd og brukerstyrte tekster). For en stund siden blei jeg tipsa i bloggen til Jan-Arve Overland om et nytt program, SlideRocket, som kan brukes i stedet for f eks PowerPoint2007. Hvorfor ikke prøve dette programmet, da - i stedet for PowerPoint? Ok, det gjorde jeg og her er resultatet:



Jeg har stort sett basert meg på bilder (disse må lastes opp) og litt video (må også lastes opp). Programmet har noen ålreite muligheter som en ikke finner i PowerPoint, og også en del begrensinger (f eks når det gjelder lyd) - i alle fall i gratisutgaven. Det tar selvfølgelig litt tid å bli kjent med programmet, men det er egentlig ganske enkelt når en kommer i gang (greit innafor 20 minutes technology....).

Det er flere versjoner av SlideRockets, jeg har brukt gratisutgaven, men du har også to varianter som koster penger. Dersom du liker gratisversjonen (eller tester ut fullversjonen i 30 dager), så kan det hende du ønsker å betale for å få flere muligheter seinere, da vil en også kunne laste ned presentasjonen sammen med en avspiller til egen maskin slik at en ikke er avhengig av nettet for å få spilt av presentasjonen. En får også mye mer lagringsplass ( 1Gb i stedet for 250Mb).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar